Bigso

Think inside the box

Du har sett dem förut! Bigsos produkter har prytt olika hem runt om i världen sedan 60-talet. Deras långvariga samarbeten med stora nationella och internationella aktörer har gjort Bigso till ett av världens största företag inom förvaring. Bigsos utmaning var den låga varumärkeskännedom globalt. Därför har vi skapat en ny visuell identitet och global kommunikation som tydliggör och förenar Bigsos två affärsområden och visar marknaden att Bigso är det självklara valet.

— Business Consulting
— Varumärkesplattform
— Kommunikationsplattform
— Idé
— Visuell identitet
— Webbplats
— Motion Graphics
— Social Media-strategi
— Social Media produktion
— Digital annonsering
— Print annonsering
— Produktion

Bigso

Hemsida

Bigsos nya identitet förenade de två varumärkena Box och Packaging under ett tydligt varumärke. Målet med produktion, design och struktur för den nya hemsidan var att stärka Bigsos produkterbjudande, historia och breda expertis under ett och samma paraply. Lösningen stavades “toggle” – en funktion som gör det möjligt för användare att växla mellan Box och Packaging utan att lämna hemsidan, vilket förbättrade tillgängligheten och gav en mer skräddarsydd användarupplevelse.

— Hemsida
— Art direction
— Strategi
— Idé
— Design
— Kommunikation
— Digital
— Produktion