Cover photo for Pfizer

Pfizer

ABRYSVO®

Ett av Pfizers många varumärken är läkemedlet mot RS-virus, ABRYSVO®. Då det är det enda vaccinet som hjälper både äldre och gravida var produktteamet bakom ABRYSVO® i behov av att öka kännedomen om vaccinet och dess effekter. Vår lösning blev en awarenesskampanj som gick i digitala kanaler med fokus på de två målgrupperna (äldre och gravida) där vi uppmärksammade sjukdomen samt ökade kunskapen om vikten av att vaccinera sig.

— Digital marknadsföring (uppsättning, analys och optimering)
— SoMe-kampanj
— Grafisk Design
— Hemsida
— Produktion

Pfizer

Vydura

Visste du att över 1,5 miljoner svenskar lever med migrän och att var femte kvinna är drabbad? Några som har hjärnkoll på detta är produktteamet som ansvarar för PFIZERS® läkemedel Vydura. Vi tog fram en digital kampanj som fokuserade på att lyfta problematiken med migrän samtidigt som vi visade på att målgruppen inte är ensamma – även fast de drabbade ofta känner så.

— Digital marknadsföring (uppsättning och analys)
— Brand sheet
— SoMe-kampanj
— Grafisk Design
— Marknadsmaterial för primärvården
— Produktion

Pfizer

TALZENNA®

Då Pfizer är ett av världens största företag och har lokala marknadsavdelningar runt om i hela världen kan våra uppdrag ibland centreras runt att utgå från globalt marknadsmaterial för att sedan skapa nordiskt material. För Pfizers varumärke TALZENNA® producerade vi och anpassade marknadsmaterialet för primärvården att använda.

— SoMe-kampanj
— Printannnoser
— Sjukvårdsmaterial
— Produktion

Pfizer

VELSIPITY®

För de som lider av måttlig till svår ulcerös kolit kan Pfizers läkemedel VELSIPITY® vara lösningen. Under vårt arbete med läkemedlet har vi tagit fram en kommunikationsplattform och en varumärkesplattform som mynnat ut interaktivt marknadsmaterial, mässmaterial och SoMe-material.

— Kommunikationsplattform
— Varumärkesplattform
— Grafisk Design
— Mässmaterial
— Marknadsmaterial för primärvården

Pfizer

VYNDAQEL®

I Pfizers enorma produktportfölj finns VYNDAQEL®– läkemedlet för de som lever med den sällsynta sjukdomen hjärtamyloidos som kan orsaka oförklarad hjärtsvikt hos äldre. Under vårt samarbete har vi ökat Vyndaqels digitala närvaro i form av SoMe-kampanjer som syftat till att öka kännedomen och medvetenheten om den sällsynta sjukdomen. Samtliga kampanjers resultat har presterat bättre än branschstandard för läkemedelsindustrin – inom samtliga KPI:er. Vi har även producerat ett Brand sheet och marknadsmaterial för primärvården.

— Digital marknadsföring (uppsättning och analys)
— Brand sheet
— SoMe-kampanj
— Grafisk Design
— Marknadsmaterial för primärvården
— Produktion

Pfizer

LORVIQUA®

Pfizers LORVIQUA® är ett receptbelagt läkemedel för behandling av vuxna patienter med ALK-positiv avancerad, icke-småcellig lungcancer. Vårt uppdrag har varit att stödja läkarkåren genom att utveckla utbildningsmaterial som belyser läkemedlets fördelar och användningsområden. Genom att fokusera på att göra materialet både informativt och lättillgängligt har vi hjälpt till att öka förståelsen för hur LORVIQUA® kan användas i behandlingen av denna specifika form av lungcancer.

— Utbildningsmaterial för läkare
— Grafisk design
— Produktion

Pfizer

Velsipity och xeljanz

I Pfizers breda produktportfölj finns varumärket Velsipity, som syftar till att hjälpa människor som lever med ulcerös kolit. Utmaningen med Velsipity var att det skulle göras en lanseringskampanj och att materialet som kommit från den globala marknaden inte tilltalade en svensk målgrupp. Vårt uppdrag blev därför att lokalanpassa konceptet och ta fram nytt material som passade den svenska marknaden.

— Kommunikationsstrategi
— Idé
— Design
— Mässmaterial
— Printannonsering
— Patientmaterial